El passat 10 de juny, part de l’equip socioeducatiu format per la Merche, la Laia, la Paula i la Vero va participar en una sessió formativa sobre els Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA), organitzada en el marc del Pla Estratègic de Salut Mental impulsat per l’Ajuntament de Sabadell i la Diputació de Barcelona.
La formació, conduïda per professionals de la Fundació FITA, entitat de referència en aquest àmbit, va estar adreçada a professionals que treballen directament amb adolescents i joves. Durant la sessió es van compartir coneixements, eines i estratègies per millorar la detecció precoç de possibles indicadors de TCA, així com reflexions sobre la importància d’un abordatge integral i coordinat entre els diferents agents del territori.
Atesa la creixent incidència d’aquests trastorns entre la població jove, aquesta formació ha estat una oportunitat molt valuosa per ampliar coneixements i reforçar la capacitat dels equips educatius per acompanyar adolescents i famílies davant situacions de vulnerabilitat relacionades amb la salut mental i el benestar emocional.
Des del nostre equip continuem apostant per la formació contínua com una eina essencial per oferir una atenció de qualitat i adaptar-nos a les necessitats emergents dels joves amb qui treballem cada dia.


